Szukaj

Biznes w czasach zarazy - Odc. 1



Nie łatwa droga w górę. Photo by Joshua Ness on Unsplash

Jeśli prowadzisz swoją firmę, w tej chwili jest idealny moment, aby zacząć się zastanawiać, co robić i jak funkcjonować w nowej rzeczywistości. Zarówno eksperci, jak i obserwacje otoczenia czy mediów sugerują, że nawet po wygaśnięciu epidemii świat może wyglądać trochę inaczej.

JAK?

Uwaga! Wróżki oraz producenci kryształowych kul, szykujcie się na wzrost obrotów!

Tego jeszcze nie jesteśmy w stanie odgadnąć, natomiast już teraz możemy podjąć działania, które zminimalizują straty lub poprawią naszą konkurencyjność w nowej rzeczywistości.

JAKIE?

Przede wszystkim przyjrzyjmy się dokładnie temu, jak działaliśmy dotychczas, a jak działamy teraz –w stanie zawieszenia. Co się zmieniło? Jakie potrzeby klientów rozwiązywała nasza usługa lub produkt? W jaki sposób nasi klienci rozwiązują swój problem obecnie?

//Przykład – zakład fryzjerski//

Dotychczas klient musiał zapisywać się na usługi fryzjerskie z czterotygodniowym wyprzedzeniem. Szczęściarze, którym udało się ostrzyć 10 marca, jeszcze przez jakiś czas będą wyglądać przyzwoicie. A co z tymi, którzy byli umówieni na piątek 13-go? Zrzucając winę na pecha, zaczynają doceniać home working i z trwogą patrzą na coraz śmielsze wiosenne słońce, rozważając zakup hipsterskiej czapki.

Uwaga! Sklepy odzieżowe online, hipsterskie czapki mogą się cieszyć w tym sezonie powodzeniem, podobnie jak eleganckie domowe dresy! :)

Czy obecna sytuacja wpłynie na modę fryzjerską?

Jak klienci poradzą sobie bez fryzjera?

Czy wrócą czasy domowych zabiegów?

Czy w jakiś sposób można to przekuć na zyski firmy?

Jak zaplanować pracę, aby po zakończeniu epidemii bez stresu i utraty dotychczasowych klientów wrócić do dawnej działalności?

Kto zna odpowiedź na powyższe pytania?

Otóż najbardziej wiarygodne źródło informacji jest dużo bliżej niż wróżka, bo w zasięgu maila, telefonu, facebooka…. KLIENT prawdę Ci powie, a co więcej, zrobi to z prawdziwą przyjemnością.

Szczera, otwarta rozmowa z kilkoma klientami, o ich problemach, oczekiwaniach, obawach i nadziejach, otworzy Ci oczy na nowe rozwiązania oraz usługi.

Pamiętaj! Podziękuj swoim rozmówcom, kupon rabatowy lub dodatkowa usługa gratis będzie miłym gestem. Wzmocnisz lojalność klienta oraz zyskasz ambasadora marki, o Twoim profesjonalnym podejściu dowie się na pewno wielu jego znajomych!

Nie wiesz od czego zacząć?

Zapytaj.


Anna Bawolak - Wyrzykowska

Projektantka usług / właścicielka Favicon Media





nr konta: 76 1140 2004 0000 3602 7670 4005​​

Tel: 509 16 87 97​

wlaczone@gmail.com

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

© 2023 by WłączONE